https://t.me/VermiSayehGostaran

25 آذر 1398

جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از متهمان پرونده ورمی‌کمپوست در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسینی حشمتیان برگزار شد. وی در ابتدای جلسه ضمن اعلام رسمیت جلسه و تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری از حاضرین در جلسه خواست تا مراقب اظهارات خود باشند. در ادامه، نماینده دادستان ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: بر اساس کیفرخواست صادره، متهمان به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای اقدام کرده‌اند که با توجه به شکایت شکات و استعلامات صورت گرفته، اتهامات متهمان محرز است و درخواست صدور حکم و مجازات می‌شود. قاضی حسینی در ادامه از شکات خواست تا یک به یک شکایت خود را از متهمان پرونده بیان کنند. در این بخش از جلسه پس از شنیدن اظهارات شکات، قاضی پرونده از وکلای متهمان پرونده خواست تا دفاعیات خود را مطرح کنند. سپس قاضی به تفهیم اتهام متهمان پرداخت و از آن‌ها خواست در جایگاه قرار گیرند و به دفاع از خود بپردازند که پس از آن، ختم جلسه اعلام شد.

 

14 بهمن 1398

آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ورمی کمپوست امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور متهمان پرونده و جمعی از شکات در مجتمع امام خمینی برگزار شد. طبق اعلام قاضی پرونده، آخرین دفاعیات از متهمان پرونده اخذ و حکم دادگاه تا پایان سال صادر خواهد ‌شد.

 

29 بهمن 1398

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود در مورد پرونده ورمی کمپوست گفت: این پرونده از پرونده‌های مهم و یکی از پرونده‌های بزرگ کلاهبرداری سال‌های اخیر است. رئیس قوه قضاییه دستور داد به پرونده‌های با شاکی زیاد به صورت ویژه رسیدگی شود. سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پرونده ورمی کمپوست ۱۳ هزار شاکی دارد و هزار و سیصد جلد است، برای بخشی از پرونده حکم صادر شده و برای بخشی دیگر به زودی حکم صادر خواهد شد.